دستگاه تنظیم نور چراغ را بهتر بشناسید
نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

دستگاه تنظیم نور چراغ

 

برای ایمنی شما و سایر رانندگان جاده ، داشتن چراغ های سالم روی اتومبیل ها مهم است. این شامل چراغ های عقب ، چراغ های جلو ، نشانگرهای جهت ، چراغ های ترمز ، چراغ های مه شکن (جلو و عقب) است. تنظیم بودن نور چراغ خودرو یک پارامتر اساسی برای رانندگی صحیح و ایمن در شب به شمار می آید که دستگاه تنظیم نور چراغ  این کار را انجام می دهد. تنظیم  نبودن نور چراغ خودرو ها باعث عدم  دید مناسب در شب و آزار و اذیت راننده خودروهای مقابل می شود.چراغ های جلوی شما به شما این امکان را می دهد که جاده را در هر زمان به وضوح مشاهده کنید. اگر آنها را به درستی تنظیم نکنید ، آنها نمی توانند کار خود را انجام دهند. تراز نامناسب چراغ جلو حتی می تواند سایر رانندگان را اذیت کرده و دیدن را برای آنها دشوار کند. باید مطمئن باشید که چراغ های جلو به درستی تنظیم شده اند.می توانید آنها را با استفاده از یک فرآیند ساده و یا ابزارهایی مثل دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو تنظیم کنید.

 

قطعات تشکیل دهنده دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو


جعبه اصلی نور
چرخ های جابجا کننده
نور سنج
ستون
لیزر یا آینه نور سنج
لنز و یا عدسی
صفحه تنظیم کننده مختصات
صفحه نمایشگر دیجیتال یا عقربه ای
نشانگر درجه ای تراز

 

 

چرا تنظیم چراغ‌های خودرو بهم می ریزد؟


در بيشتر مواقع چراغ ها به مرور زمان در جاي خود تكان مى خورند و تنظيمشان بهم مى ريزد. در واقع تمام چراغ ها بعد از گذشت چند سال احتياج به تنظيم دارند. 

عمده‌ترین دلایل برهم خوردن تنظیم چراغ‌های خودرو :

تصادف از جلو یا ضربه‌های کوچک: لازم نیست حتما تصادف سهمگینی از بخش جلویی خودرو انجام دهید تا چراغ‌ها متلاشی شوند، حتی یک برخورد کوچک از جلو خودرو که می‌تواند در پارکینگ منزل‌تان رخ دهد، نیز موجب برهم خوردن تنظیم چراغ های خودرو خواهد شد. 


تجمع وزن در نیمه عقبی خودرو: تجمع وزن در نیمه عقبی خودرو یکی از دلایلی‌ست که تنظیم چراغ‌ها را برهم می‌زند. با تکرار تجمع وزن بیشتر در نیمه عقبی خودرو یعنی صندلی‌های عقب و صندوق، فنرها فشرده شده و پس از مدتی قادر به بازگشت به حالت سابق نیستند. به همین شکل هر دلیل دیگری که منجر به ضعف فنرها و خارج شدن آن‌ها از حالت طبیعی گردد، به برهم خوردن تنظیم تابش نور چراغ‌های خودرو، منجر خواهد شد.

فنرهاى فرسوده: مانند حمل بار سنگين فنرهاى فرسوده نيز مى توانند باعث شوند پرتوهاى نور چراغ هاى جلو بسيار بالا باشند. اگر فنرهاى عقب فرسوده شوند جلوى خودرو بيش از اندازه بالا مى آيد. براى برطرف كردن اين مشكل بهترين كار تعويض فنرها است.

 

انواع دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو

دستگاه تنظیم نور چراغ  آینه ای آنالوگ یا عقربه ای


این دستگاه را برای آن آنالوگ می نامند که دارای یک جعبه نور و نورسنج آنالوگ می باشد و همچنین این دستگاه تست چراغ خودرو دارای آینه و پایه و ستون می باشد.

 

دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو آینه ای دیجیتالی


این دستگاه را برای آن دیجیتال می نامند که دارای یک جعبه نور و نورسنج دیجیتالی می باشد و همچنین این دستگاه تست چراغ خودرو دارای آینه و پایه و ستون می باشد.

 

دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو لیزری


این دستگاه که همانند دستگاه تنظیم نور چراغ آینه ای می باشد ولی با این تفاوت که به جای بهره گیری از آینه از یک یا دو لیزر بهره مند می باشد.

 

تماس با ما

تهران- میدان هفت تیر– خیابان کریم خان زند- خیابان خردمند جنوبی – پلاک 2– طبقه پنجم– واحد 11

تلفن: ۰۲۱۸۸۸۳۵۴۰۱

فکس: ۰۲۱۸۸۳۲۵۹۱۸

info@barmaun.com

وبسایت: barmaun.com





:: برچسب‌ها: تعويض فنر , نور سنج , صفحه نمایشگر دیجیتال , چراغ های مه شکن , لیزری , دیجیتالی , آنالوگ یا عقربه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: