نوشته شده توسط : شرکت بازرگانی بارمان

تهویه مطبوع چیست؟


فن آوری رساندن شرایط  کیفیت هوا، دما، رطوبت و فشار داخل به شرایط استاندارد یا آسایش مطلوب.  طراحی سیستم تهویه مطبوع را مهندس مکانیک با استفاده از اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و اصول انتقال حرارت انجام می دهد. در برخی از مواقع لغت تبرید نیز به دنبال تهویه مطبوع می آید.

 

محل مناسب برای نصب سیستم های تهویه مطبوع


باید بدانید از دیگر عوامل تاثیرگذار در فراهم آوردن شرایط آسایش ساکنان ساختمان ها و مراکز مختلف، جایگاهی است که برای نصب سیستم تهویه مطبوع انتخاب می کنید.

اگر بهترین دستگاه سرمایشی را خریداری کنید، اما آن را در محل نصب نکنید، بدون شک ارزش کار شما از بین می رود.

 

 

کدام نوع از انواع سیستم های تهویه مطبوع ساختمان کمترین مصرف برق را دارد؟


به طور کلی اکثر دستگاه های سرمایشی که با مصرف انرژی الکتریسیته کار می کنند به دو نوع کمپرسور دار و بدون کمپرسور دسته بندی می شوند که انواع بدون کمپرسور (مثل کولر آبی ، دستگاه زنت و ایرواشر) کمترین مصرف برق را دارند ولی فقط در برخی کاربری ها می توان از این دستگاه ها استفاده کرد.

 

انواع سیستم های تهویه مطبوع بر اساس درجه حرارت


سیستم های تهویه مطبوع را در دسته بندی های مختلفی قرار داد که یکی از این تقسیم بندی ها بر اساس درجه حرارت می باشد.

 

۱. نوع زمستانی و تک فصلی گرم کننده


شوفاژ با دیگ آب گرم و پکیج دیواری ازجمله سیستم هایی هستند که توانایی گرمایش در زمستان را دارند. همچنین سیستم های دارای حرارت مرکزی، بخاری و شومینه ها نیز از این قابلیت برخوردار هستند، اما لازم به ذکر است که کیفیت پاسخگویی پایین تر و نواقص بیشتری نسبت به سیستم های حرارت مرکزی دارند.

 

۲. تابستانی و تک فصلی سردکننده


اسپلیت (سردکننده)، کولرگازی و کولرآبی ازجمله سیستم های تک فصلی سردکننده هستند که کارکرد آن ها بر اساس چرخه های تبرید بوده و عملاً سیستم های متفاوتی می باشند.

 

۳. دو فصلی گرم و سردکننده


چیلر، مینی چیلر، فن کویل، سیستم وی آر اف و هواساز از جمله سیستم هایی هستند که در دو فصل گرم و سرد سال قابل استفاده هستند. به طورکلی کارکرد آن ها به این صورت است که یا از سیستم یکپارچه ی دو فصلی و یا از دو سیستم مجزای زمستانی و تابستانی به صورت هم زمان استفاده شده است. این نوع از سیستم ها در مناطق سردسیر یا گرمسیر کاربرد ندارد و باید از سیستم های تک فصلی استفاده شود.

 

قیمت فروش تهویه مطبوع


انواع سیستم های تهویه مطبوع در شرکت تهویه نوین ایرانیان به فروش می رسد. قیمت سیستم تهویه مطبوع با توجه به نوع دستگاه، برند تولید کننده، مدل دستگاه، ظرفیت گرمایشی و سرمایشی متفاوت می باشد. علاوه برآن نواسانات قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور نمی توان قیمت دقیقی اعلام کرد. بنابراین این با مشاوران شرکت تهویه نوین تماس حاصل کنید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 

ارزان ترین دستگاه برای تهویه کدام دستگاه است؟


دستگاه های ایرواشر و زنت (کولرهای آبی صنعتی) نسبت به سایر دستگاه ها قیمت کمتری دارند و در پروژه هایی که امکان نصب آنها وجود داشته باشد ، به عنوان یه گزینه مناسب از نظر قیمت و هزینه مصرف انرژی مد نظر قرار داده می شوند.

 

اطلاعات تماس

آدرس : تهران – میدان آرژانتین – خیابان بیهقی – خیابان هشتم شرقی – پلاک ۳ – طبقه دوم

ساعت کاری:‌ ۹ الی ۵ بعدازظهر

شماره تماس ۱ : ۸۸۸۷۴۷۴۱
شماره تماس ۲ : ۸۸۸۷۴۷۴۲
واتس آپ : ۷۳۳۹۴۱۴-۰۹۳۰
تلفن همراه : ۷۳۳۹۴۱۴-۰۹۳۰





:: برچسب‌ها: ایرواشر , زنت , کولرهای آبی صنعتی , مصرف انرژی , سیستم های تک فصلی , کولر آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: